PRISIJUNGTI
PRISIJUNGTI
Vaikai mėgsta žaisti kompiuterinius žaidimus

Jeigu turėtumei įsivaizduoti žmogų, kuris žaidžia daug kompiuterinių žaidimų, į ką jis būtų panašus? Trylikmetis paauglys, neturintis daug draugų? Studentas, kuriam kompiuterinius žaidimus žaisti kur kas smagiau nei lankyti paskaitas? Keturiasdešimtmetis antsvorio turintis vyriškis, vis dar gyvenantis tėvų namuose? Pripažinkime: stereotipai apie kompiuteriu žaidžiantį nėra patys žavingiausi. Tačiau naujas pranešimas, paremtas tyrimu, kurį atliko LifeCourse Associates for the gaming site Twitch atskleidė, kad žaidžiantys kompiuterinius žaidimus žmonės turi daugiau geresnių savybių, nei nežaidžiantys.

Žaidžiantys kompiuteriniais žaidimais žmonės šeimą laiko aukštesniu prioritetu nei nežaidžiantys (82 proc. prieš 68 proc.) Lygiai pats yra ir su draugais (57 proc. prieš 35 proc). Tikėtina, kad žaidžiantieji kompiuterinius žaidimus bei jų tėvai yra įgiję aukštąjį išsilavinimą (13 proc. ir 52 proc. atitinkamai) negu nežaidžiantys kompiuterinių žaidimų (36 proc. ir 37 proc. atitinkamai).

Kalbant apie užimtumą, 67 proc. žaidžiančiųjų kompiuterinius žaidimus yra pozityviai nusiteikę savo siekių atžvilgiu, tuo tarpu tik 42 proc. nežaidžiančiųjų jaučiasi taip pat. Tikėtina, kad žaidžiantys kompiuterinius žaidimus žmonės dirbs pilną darbo dieną, lyginant su nežaidžiančiais (42 proc. prieš 39 proc.).61 proc. žaidžiančiųjų kompiuterinius žaidimus apibūdins save kaip natūralius lyderius, lyginant su 35 proc. nežaidžiančiais.

Žaidžiantys kompiuterinius žaidimus žmonės daro pozityvesnę įtaką visuomenei – etinė verslo praktika rūpi 78 proc. žaidžiančiųjų, lyginant su 65 proc. nežaidžiančiais.
Žaidžiantys kompiuterinius žaidimus taip pat gali būti laikomi labiau „techniškai išprusę“, nei nežaidžiantys: jie geriau naudojasi išmaniaisiais telefonais, planšetėmis bei tokiais prietaisais kaip Google Chromecast draugo namuose (42 proc. prieš 15 proc.), atostogų metu (40 proc. prieš 18 proc.), darbe (20 proc. prieš 10 proc.), restorane (18 proc. prieš 6 proc.).

Žaidžiantieji kompiuteriniais žaidimais bendrauja taip dažnai, kad netgi gali įtakoti internete pasirodantį media turinį. Televizijų transliacijų žiūrimumas nuo 2011 iki 2014 metų sumažėjo 12 proc., kas rodo tendenciją, jog tradicinės žiniasklaidos priemonės pereina į online erdves.
Žaidžiant kompiuterinius žaidimus protas darosi aštresnis, nors tyrimai ragina kompiuteriu žaisti saikingai. Žaidėjų dauguma (63 proc.) nurodė, jog per savaitę jie žaidžia mažiau nei 10 val., kas nėra taip jau blogai.

Pagal Entertainment Software Association pranešimą 48 proc. žaidžiančiųjų yra moterys; šis skaičius paaugo nuo 2004 metų net 40 proc. Kompiuterinių žaidimų kraštovaizdis keičiasi.

Žinoma, ši apklausa nėra tobulas žaidžiančiųjų kompiuterinius žaidimus ir jų gyvenimų paveikslas. Reikia atlikti daug daugiau tyrimų, patvirtinančių šį santykį. Šis tyrimas taip pat neįtraukė amžiaus ir socia-ekonominių faktorių, kurie taip pat galėjo įtakoti rezultatus. Ateities studijos galėtų ištirti, kokio tipo žaidimai populiariausi ir stebėti, kaip jie santykiauja su tam tikromis asmenybės savybėmis.


Šaltinis >> 

 

Į viršų