PRISIJUNGTI
PRISIJUNGTI

Spalio 10–18 dienomis vyko jau trečioji kasmetė Europos programavimo savaitė. Europos Komisijos remiamos iniciatyvos tikslas yra skatinti Europos Sąjungos piliečius mokytis programavimo. Prie iniciatyvos aktyviai prisidėjo ir viešosios bibliotekos – jos organizavo įvairius renginius bei edukacines veiklas, susijusias su programavimu. Nemaža dalis iniciatyvų buvo nukreipta į jaunimo elektroninių įgūdžių ugdymą.

Bibliotekoje jaunimui pristatytos kūrybos ir mokymosi galimybės su planšetėmis

Programavimo savaitės metu Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka pagrindinės mokyklos mokiniams suorganizavo du mokymų ciklus, skirtus tobulinti jų informacinių technologijų įgūdžius. Pirmųjų mokymų metu jaunimas įgijo žinių apie kūrybos ir mokymosi galimybes naudojantis planšetiniais kompiuteriais. Per antrąjį seminarą Šiaulių apskrities gimnazistai mokėsi kurti filmukus iPAD planšetėmis bei naudoti papildytą realybę – vieną pažangiausių šių laikų mokymosi technologijų. Šie mokymai yra Povilo Višinskio viešosios bibliotekos vykdomo projekto „Mobili inovatyvių technologijų laboratorija jaunimui“ dalis. Projektu siekiama sustiprinti jaunimo inovatyvius techninius gebėjimus, siekiant pagilinti IRT žinias ir skatinti domėtis IRT studijomis.

Kompiuterinius žaidimus bibliotekos pasitelkia jaunimo edukacinei veiklai

Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešoji biblioteka kodavimo svaitės metu aktyviai kvietė vaikus į „Kodavimo valandėlės“ mokymus. Bibliotekos Vaikų ir jaunimo literatūros centre kasdien nuo 15 val. organizuojamų užsiėmimų metu vaikai naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais mokosi programavimo ir kodavimo, kurdami savo kompiuterinio žaidimo „Flappy“ versiją. Norintiems savarankiškai susipažinti su programavimo pradmenimis biblioteka siūlo skaityti neseniai gautą naują knygą „Slaptasis kodas. Pradedu programuoti“ (Carol Vorderman, 2015). Tai unikalus iliustruotas vadovas, laipsniškai supažindinantis su dvejetaine koduote, žaidimų kūrimo paslaptimis bei kitomis programavimo įdomybėmis. Biblioteka taip pat remia iniciatyvą „Code.org“, kurios tikslas yra suteikti galimybę mokytis programavimo įgūdžių. Portale https://code.org pateikiama įvairi nemokama mokomoji medžiaga IT tematika. Tai 20 valandų įvadiniai kursai internetu, kurie supažindina su programavimo pagrindais. Medžiaga yra skirta jaunimui, tačiau mokymosi tikslais gali būti naudojama bet kurios amžiaus grupės žmonių.

Žaidimų kūrimu jaunimą sudomino ir Lazdijų viešoji biblioteka - programavimo svaitės metu biblioteka jaunimui suorganizavo mokymus apie žaidimų kūrimą naudojant žaidimų kūrimo platformą Unity. Mokymų metu dalyviai mokėsi kurti 2D ir 3D mobiliąsias programėles telefonams, planšetiniams kompiuteriams, žaidimų konsolėms ir asmeniniams kompiuteriams naudojant Unity platformą.

Bibliotekininkai ir mokytojai įgijo žinių apie robotikos technologijų taikymą mokinių ugdymui

Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka programavimo savaitę pažymėjo suorganizavusi mokymus apie informacinių technologijų panaudojimą formaliam ir neformaliam mokinių švietimui. Užsiėmimų metu bibliotekos darbuotojai ir mokytojai turėjo galimybę susipažinti su robotikos technologijomis ir sužinoti apie jų taikymą moksleivių ugdymui. Mokymai yra viena iš bibliotekos įgyvendinamo projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas". Pagrindinis projekto tikslas yra ugdyti Kauno rajono moksleivių kūrybines, iniciatyvumo ir technologines kompetencijas, taikant IT priemones bei sudarant sąlygas kokybiškam integruotam formaliam ir neformaliam ugdymui.

E. įgūdžiai saviraiškai

Šilutės rajono savivaldybės Fridricho Bajoraičio viešoji biblioteka bendruomenę subūrė į neformalaus ugdymo užsiėmimus „Elektronikos kodas“. Ši veikla yra skirta vaikų ir jaunimo ugdymui, besidomintiems elektronikos pagrindais ir eksperimentais, elektroniniu konstravimu, robotų kūrimu ir programavimu. „Elektronikos kodas“ yra dalis bibliotekos įgyvendinamo projekto „Bendruomenės „Hub'as“ bibliotekoje „Atrask savo saviraiškos kodą“ veiklų. Projekto tikslas yra skatinti bendruomenės asmenų kūrybinę saviraišką ir motyvaciją, tobulinant esamas ir kuriant naujas edukacines, neformalaus ugdymo paslaugas bibliotekoje.

Viešosios bibliotekos įvairaus pobūdžio edukacines veiklas, susijusias su jaunimo ė. Įgūdžių formavimu ir tobulinimu įgyvendina bendradarbiaudamos su europine iniciatyva „eSkills for Jobs“. Iniciatyvos pagrindinis tikslas yra skleisti informaciją visuomenei apie e.įgūdžių reikšmę ir svarbą, apie karjeros galimybes, pasitelkiant IT kaip vieną pagrindinių savo veiklos instrumentų ar tiesiog dirbant IT sektoriuje. Daugiau informacijos apie „eSkills for Jobs“ rasite svetainėje http://e-igudziai.lt/.

Į viršų