PRISIJUNGTI
PRISIJUNGTI

Panevėžio miesto savivaldybės viešoji biblioteka įgyvendina projektą „3D: Domėkis. Dalyvauk. Dalinkis“. Projekto siūlomų nemokamų užsiėmimų pasiūla miesto bendruomenei tikrai nemenka: nuo kompiuterinio raštingumo mokymų, sustabdyto kadro animacinių filmukų kūrimo bei skaitmeninės fotografijos kūrybinių dirbtuvių, integruotų pamokų, „Jaunojo informatikų mokyklėlės“ užsiėmimų, iki 3D modeliavimo dirbtuvių.

Smėlynės bibliotekoje iš pirmo žvilgsnio vyksta įprastos matematikos, biologijos, dailės ar technologijų pamokos. Tačiau iš tiesų tai ne tik naudingi, bet ir smagūs užsiėmimai, skatinantys eksperimentuoti, mokytis, praktiškai pritaikant 3D daiktų modelius. Pavyzdžiui, per matematiką, mokiniai skaičiuoja įvairių figūrų plotus, naudojasi 3D spausdintuvu pagamintomis mokomosiomis priemonėmis – mažais kvadratais, trikampiais ir stačiakampiais ir kt. Šios integruotos, netradicinėje vietoje, panaudojant inovatyvias priemones vykstančios pamokos – pasiteisina. Mokiniai smarkiau įsitraukę, susidomėję, labiau motyvuoti atlikti užduotis.

Smėlynės bibliotekoje taip pat rengiami 3D modeliavimo užsiėmimai, kuriuose vyresnių klasių moksleiviai praktiškai susipažįsta su ateities technologija – 3D spausdinimu, jo galimybėmis. Jaunieji panevėžiečiai su specialiomis 3D maketavimo programomis mokosi patys kurti trimačius objektus. O vėliau juos atsispausdina!

„Židinio“ bibliotekoje organizuojamos skaitmeninių vaizdų kūrimo ir redagavimo dirbtuvės. Nors šis užsiėmimas „subalansuotas“ vaikams ir jaunimui, tačiau priimame visus susidomėjusius. Šių kūrybinių dirbtuvių dalyviai praktiškai susipažįsta ir perpranta meninės fotografijos bei kompiuterinės grafikos pagrindus, sužino, kaip kuriami skaitmeniniai vaizdai, mokosi efektyviai pasinaudoti skaitmeninių vaizdų kūrimo ir redagavimo programų teikiamomis galimybėmis.

Kita vaikams ir jaunimui siūloma veikla – tai sustabdyto kadro animacinių filmukų dirbtuvės „Žiburėlio“ bibliotekoje. Jose vaikai susipažįsta su šiuo, daug kam negirdėtu filmukų žanru, daugiau sužino apie tokio filmuko kūrimo principus. Vėliau patys praktiškai išbando tuos pačius kino etapus, susiduria su tais pačiais iššūkiais kaip ir tikrame kine: galvoja temą, siužetą, pavadinimą, kuria dialogus, gamina dekoracijas, fotografuoja įvadinius tirtus... Taip, supratote gerai. Fotografuoja, o ne filmuoja. Fotografavimas (t.y. kiekvieno judesio fiksavimas fotoaparatu, tarp kadrų sukuriant judesio iliuziją) yra sustabdyto kadro animacijos kūrimo esmė. Kūrybinių dirbtuvių dalyviai jau gali džiaugtis sukūrę savo pirmąją sustabdyto kadro animacinio filmuko seriją. Antroji serija jau pekeliui.

Viešojoje bibliotekoje vyksta „Ąžuolo“ progimnazijos „Jaunojo informatiko mokyklėlės“ užsiėmimai. Čia pirmokai įgyja bei tobulina jau turimas kompiuterines žinias. Pradinukai susipažįsta su kompiuterio sudėtinėmis dalimis, tinkamu ir saugiu darbu. O tuomet savo kūrybiškumą, pelės bei klaviatūros valdymo įgūdžius, demonstruoja žaisdami įvairius loginius žaidimus, mokydamiesi dirbti su teksto, grafinėmis, pateikčių kūrimo programomis.

Vyresnio amžiaus žmonių laukia e-raštingumo ir interneto pradžiamokslio mokymai Viešojoje, „Židinio“ ir Parko bibliotekose. Šiuos užsiėmimus jau spėjo baigti per pusšimtį panevėžiečių. Kursų dalyviai išmoksta dirbti teksto tvarkymo programa, naudotis Google paieškos sistema, elektroniniu paštu, Skype programa, užsiregistruoti pas gydytoją, sumokėti mokesčius, apsipirkti internetu, tvarkyti nuotraukas kompiuteriu... ir dar daug kitų naudingų dalykų! Mokymai, pasak juos lankiusių, ne tik padeda pagerinti naudojimosi asmeniniu kompiuteriu ir internetu įgūdžius, bet ir įrodo, jog net esant garbaus amžiaus, galima įvaldyti technologijas, o kompiuteris ir internetas senjorui – nebe baubas!

Daugiau apie nemokamas šio projekto veiklas ir užsiėmimus galite sužinoti bibliotekos Facebook‘o paskyroje www.facebook.com/projektas3D, kur rasite visas projekto naujienas ir ne tik ... pirmieji.

Indrė Lašinytė,
projekto viešinimo koordinatorė

Į viršų