PRISIJUNGTI
PRISIJUNGTI

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka siekdama stiprinti jaunimo inovatyvius techninius gebėjimus, populiarinti informacines ir ryšių technologijas (toliau- IRT) 2015 m. gegužės mėn. pradėjo vykdyti projektą „Mobili inovatyvių technologijų laboratorija jaunimui“. Projektas orientuotas į jaunimą (8-12 klasių), veiklos vyksta Šiaulių ir Telšių regionuose.


Nuo projekto pradžios projekto veiklose jau dalyvavo daugiau nei trys tūkstančiai dalyvių. Kvalifikaciją kėlė mokytojai, bibliotekininkai, išmaniosiomis technologijomis ir programomis išmoko naudotis gimnazijų moksleiviai.

Laboratorijos mobilumas suteikia galimybę pasiekti didžiausią skaitmeninę atskirtį patiriančius moksleivius. Nuo didžiųjų Lietuvos miestų nutolusių regionų mokyklų informacinė atskirtis apriboja moksleivių galimybes įgyti kokybišką kompiuterinį raštingumą.

Projekto metu gimnazistai mokosi kurti filmukus iPAD planšetėmis bei naudoti papildytą realybę, vieną pažangiausių šių laikų technologijų mokymuisi. Kuria savo elektorines knygas, QR kodus, nagrinėja muzikos kūrimo galimybes, mokosi 3D grafikos modeliavimo, kuria virtualius trimačius 3D modelius, kurie vėliau spausdinami 3D spausdintuvu. Konstruoja robotus ir juos programuoja, robotai rungiasi sumo- robotų varžybų ringe. Varžybų ir kitų konkursų (kurtų filmukų, 3 D modelių) nugalėtojai apdovanojami vertingais prizais. Jau išdalinta 18 nešiojamų baterijų, 2 išmanieji telefonai, 1 išorinis HDD verbatim diskas, 4 laisvų rankų įrangos ir 39 atmintukai (16 gB). 

Šiais metais planuojamos robotų varžybos šeimoms, viena jų laimės iPad planšetę. Projektui prizus įsteigė JAV ambasada Lietuvoje.

Nors projektas orientuotas į gimnazijose besimokantį jaunimą, susidomėjimas projektu ir mobilios laboratorijos galimybėmis išaugo, todėl pristatymai ir įvairūs užsiėmimai organizuojami įvairioms amžiaus ir socialinėms grupėms (fizinę ir intelektinę negalią turintiems asmenims).
Kovo 30 d. Bibliotekoje lankėsi Šiaulių specialiojo ugdymo centro vaikai turintys judesio ir padėties bei kompleksinius sutrikimus. Vaikai išbandė 3D grafikos programėlę Quiver su iPAD planšetėmis, valdė robotus, dalyvavo robotų varžybose. Su didžiuliu džiaugsmu valdė BB-8 robotą žaislą ir kūrė halogramas.
Balandžio 1 d. Bibliotekoje lankėsi Šiaulių „Juventos“ progimnazijos matematinės – logininės (informacinės technologijos, inžinerija, šachmatai, robotika ir kt. – STEM programa) ugdymo programos pirmokai.

Vaikai dalyvavo robotų varžybose, viktorinoje, parengtoje Kahoot programa naudojant iPad planšetes. Loginukams buvo pristatytas 3D spausdintuvas, robotų varžybų nugalėtojams įteikti 3 D spausdintuvu spausdinti prizai. Vaikai taip pat išbandė 3D grafikos programėlę Quiver. Pirmokėliai liko sužavėti, domėjosi apie galimybę dažniau lankytis bibliotekoje ir išbandyti kitas mobilios laboratorijos galimybes.

Po dalyvavimo IRT naujovių išbandymų laboratorijoje organizuotuose edukaciniuose užsiėmimuose pagerėjo jaunimo IRT praktiniai ir teoriniai įgūdžiai, patobulintos bibliotekų darbuotojų ir mokytojų technologijų žinios skirtos dirbti su mobilios laboratorijos įranga, kad veiklos būtų tęsiamos ir pasibaigus projektui, išaugo bibliotekos ir formalaus bei neformalaus švietimo įstaigų bendradarbiavimas.

Projekto partneriai – VŠĮ „Išmanioji mokykla“, VŠĮ „Šiaurės Lietuvos kolegija“, UAB „AVAD Baltic“, Telšių rajono savivaldybės Karolinos Praniauskaitės viešoji biblioteka.

Projektą finansuoja: Bibliotekos pažangai 2 ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
Projektą remia: JAV ambasada Lietuvoje

Straipsnį parengė: Neringa Rutkauskienė, projekto vadovė ir Lijana Feimanienė, projekto viešinimo specialistė.
Nuotraukos Lijanos Feimanienės

Šiaulių Specialiojo ugdymo centro mokytojas Mindaugas Jackevičius: „Esame labai dėkingi bibliotekos darbuotojams, kad mus pakvietė dalyvauti šiame projekte. Vaikai iki šiol dalinasi įspūdžiais ir tikisi, kad dar ne kartą galės išbandyti inovatyvias technologijas. Specialiųjų poreikių mokiniams panašios veiklos yra ne tik pramoga, bet ir socialinių įgūdžių lavinimo bei integravimosi į visuomenę galimybė“.

 

Į viršų