PRISIJUNGTI
PRISIJUNGTI

Sportas – specifinė fizinių ar intelektinių užsiėmimų rūšis. Juo siekiama varžytis, (pa)gerinti sveikatą, gauti moralinį ir materialinį pasitenkinimą, išreikšti save, tobulinti(s), siekti garbės ir šlovės.“ (Vikipedija) Elektroninis sportas –varžybos, kuriose žaidžiami kompiuteriniai žaidimai. Dažniausiai tai profesionalų varžybos, tačiau ne visur riba yra aiški. Šalyse, kuriose elektroninis sportas nėra labai populiarus, neegzistuoja atskiros profesionalų varžybos, mėgėjai ir profesionalai dalyvauja tuose pačiuose turnyruose.

Elektroninio sporto ištakos siekia 1980-uosius, kai prasidėjo masinė vaizdo žaidimų gamyba. Tuomet juose daugiausiai žaisti muštynių ir šaudykliniai žaidimai, kadangi jie tuo metu buvo populiarūs tarp žaidėjų. Augant žaidimų pasiūlai ir populiarumui, varžyboms skirta vis daugiau dėmesio – nedideli entuziastų susibūrimai virto masiniais renginiais su didžiuliais priziniais fondais.Elektroninio sporto varžybose žaidžiami įvairūs žaidimai XXI a. pradžioje realaus laiko strateginiai žaidimai labai išpopuliarėjo interneto kavinėse Pietų Korėjoje ir ženkliai prisidėjo prie el. sporto plėtros pasauliniu mastu. Nuo 2010 m. itin populiariu žanru el. sporto turnyruose tapo MOBA žaidimai. Vyksta įvairaus žanro žaidimų turnyrai, tačiau populiarumo viršūnėje dominuoja „League of Legends“, „Dota 2“, „Counter-Strike:Global Offensive“ ir „Star Craft II“.

Lietuvoje el. sportas tai pat populiarėja pakankamai sparčiai ir neatsilieka nuo kitų pasaulio šalių: vyksta įvairūs vietos, tarpmiestiniai, šalies turnyrai, Lietuvos žaidėjai yra pasiekę neblogų rezultatų.

El. sportas reikalauja greičio, puikaus strateginio mąstymo, greitos reakcijos, jei tai komandinis žaidimas – darnių komandinių veiksmų.

2016 m. gegužės 6 dieną Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešosios bibliotekos Jaunimo inovatyvioje erdvėje (JIE), įkurtoje įgyvendinant „Bibliotekos pažangai“ remiamą projektą, Kelmės liberalaus jaunimo organizacijos iniciatyva, pirmąkart mieste suorganizuotas žaidimo „League of Legends“ (LOL) turnyras 1vs1. Organizacijos pirmininkas gimnazistas Erikas Rimkus sakė, kad idėja organizuoti šį turnyrą jau kirbėjo keletą mėnesių, tačiau trūko patirties bei patalpų, kur būtų turnyrui pravesti reikalinga įranga. Bibliotekoje įkurtoje inovatyvioje erdvėje jaunimui yra naujausia kompiuterinė technika, televizorius, per kurį žiūrovai gali stebėti tiesioginę kovą, garso įranga. Išsprendus patalpų problemą, buvo galima galvoti ir apie tai, kas padės profesionaliai suorganizuoti turnyrą. Pagelbėti mielai sutiko klaipėdietis LOL turnyrų organizatorius Kajus.

Į turnyrą jaunimo erdvėje susirinko 49 dalyviai (iš Kelmės ir rajono vietovių, iš Šiaulių, Tauragės, net iš Kauno) ir dar daugiau žiūrovų. Prasidėjęs popiet, turnyras užtruko iki vėlaus vakaro. Nugalėtoju tapo Mantas Pikelis, antrąją vietą užėmė Vytautas Kasparaitis, trečias liko Deimantas Valantiejus, kurie apdovanoti rėmėjų UAB „Valrlės“ prizais.

Turnyras pavyko, tiek dalyviai, tiek organizatoriai liko patenkinti, o planuose – komandinis 3vs3 „League of Legends“ turnyras.

Video apie LOL turnyrą:

Informaciją parengė vyr. metodininkė
Nijolė Kančauskiemė

Į viršų