PRISIJUNGTI
PRISIJUNGTI

Įgyvendinant projektą „3D: Domėkis. Dalyvauk. Dalinkis“ Smėlynės bibliotekoje jau devintas mėnuo vyksta integruotos 3D technologijų ir matematikos, biologijos, dailės, technologijų pamokos. Jose dalyvauja Panevėžio „Rožyno“ progimnazijos moksleiviai.

Pamokose, pasitelkiant 3D technologijas, biblioteka kartu su pedagogais siekia mokymosi motyvacijos pokyčių.

Įprasta manyti, kad matematika – sausas, sudėtingas tikslusis mokslas, todėl nemažos dalies mokinių nemėgstamas. Tačiau, net ir iš pažiūros nuobodus mokyklose mokomas dalykas bibliotekoje gali virsti intriguojančiu. Net ir matematiką galima dėstyti įdomiai, vaikus įtraukiant ne tik į užduoties sprendimą pagal formulę. Tą įrodo itin aktyviai projekto veiklose dalyvaujanti matematikos mokytoja-metodininkė Laima Užkuraitienė.

Pavyzdžiui, pamokos tema – „Tūris ir talpa“. „Šiandien skaičiuosime įvairių erdvinių kūnų paviršiaus plotus ir tūrius“, – taip laukiančią užduotį klasei pristato mokytoja. Skamba nuobodžiai? O jeigu ji pasiūlytų pirmiausia užduotyse pateiktas geometrines figūras duotų patiems pačiupinėti, apžiūrėti, sudėlioti... Intrigos daugiau? O sužinojus, kad šios figūros, skirtos įvairioms užduotims atlikti, uždavinių sprendimams apskaičiuoti, pagamintos čia pat, bibliotekoje, panaudojant šių laikų technikos stebuklu vadinamą 3D spausdintuvą, darosi dar įdomiau.

Būtent per pagamintų vaizdinių priemonių panaudojimą, bibliotekoje vykstantis mokymosi procesas įgauna daugiau įvairovės. Patys įsitikinome, jog naudojant akis patraukiančią interaktyvią vaizdinę mokymosi priemonę, daug lengviau sutelkiamas moksleivių dėmesys, suaktyvinamas mąstymas, lanksčiau valdoma klasė, sudominama mokomuoju dalyku, teorija tampa suprantamesnė. Tokiu būdu žymiai daugiau net ir prastai motyvuotų mokinių įtraukiama į mokymosi procesą.

„Man svarbiausia, kad vaikai ne aklai iškaltų formulę, bet pačiupinėtų pačią figūrą ir suvoktų apskaičiavimo principą“ – teigia L. Užkuraitienė. Pedagogė itin džiaugiasi tuo, jog pamokoms pagaminti puikūs erdvinių kūnų modeliai ir kiti maketai, lavinantys erdvinį mąstymą, galės būti naudojami visos mokyklos bendruomenės ne vienerius metus.

Ši netradicinė matematikos ir 3D technologijų pamoka – puiki galimybė susipažinti su naujovėmis, kurios tampa vis populiaresnės modernaus pasaulio erdvėje.

Parengė Indrė Lašinytė

Į viršų